Как да управлявам DNS записите на моят домейн в cPanel?
- Влезте в своя cPanel акаунт.
- От главната страница, намерете и кликнете върху „Zone Editor“
- В това меню се показават всички ваши домейни, както и опцията да добавяте/редактирате DNS записи. За да управлявате DNS зоната на даден домейн, кликнете върху „Manage“
- От следващата страница, може да редактирате или изтриете всеки един съществуващ запис. От падащото меню „Add Record“ може да добавите нов.
Има различни видове DNS записи, някои от най-важните са:
„A“ (Аddress) – Това е най-важният запис, без него вашият уебсайт няма как да работи! Той указва какъв е IP адреса на хостинг сървъра в който се намира той.
„MX“ (Мail eXchanger) – Този запис указва кой е вашият имейл (пощенски) сървър. Когато изпращате/получавате електронна поща, този запис указва къде трябва да бъде подадена кореспонденцията.
„TXT“ (Text) – Това е най-общо казано текстови запис. Има различни предназаначения и позволява свободен текст да бъде добавян в DNS зоната на домейн.
„CNAME“ (canonical name) – С няколко думи, този запис позволява създаването на псевдонимни адреси. Най-често се използва за да се насочи някой поддомейн (subdomain) към същият IP адрес какъвто има основният.
Пример: „test.turorial.bg. 14400 CNAME tutorial.bg.“
Този запис указва, че накъдето и да е насочен „tutorial.bg“, на там е насочен и „test.tutorial.bg“. Предимството е, че ако в бъдеще смените сървър или неговото IP, нужно е само да обновите „A“ записа на „tutorial.bg“, вички CNAME записи по подразбиране ще сочат към новият IP адрес
- След като изберете какъв тип запис желаете да добавите, зареждат се полета в които да въведете нужните данни.
TTL (Time To Live) – Това е стойност (секунди) която пределя колко време да се съхранява/кешира информация. В конкретния случай, колко секунди да се пази кеш на DNS записите от запитващият (resolver) сървър. По подразбиране, стойността е „14400“
Важно! cPanel съзадава за ваше улеснение всички основни DNS записи автоматично. Ако изтриете случйно запис или желаете да върнете DNS зоната в предичното й състояние, ползвайте опцията „Reset Zone“ от менюто „Actions„